Monday, June 1, 2009

Most Popular

Under dessa dagar sker två stora händelser: E3 och Roland Garros. Det är emellertid tennisturneringen som jag följer med ett älskvärt intresse, av flera orsaker:
  • Tennis är en nobel idrott. Ett prima exempel är vår mycket döda konung Gustaf V som 1980 blev upptagen i International Tennis Hall of Fame.
  • Det är roligt att spela tennis.
  • Det är roligt att se på tennis.
  • Andelen vackra kvinnliga utövare är skapligt hög.
Olyckligtvis åkte Ana Ivanović ut tidigt (som vanligt, numera), enär hon är en fröjd för ögonen (annars hade hon väl inte blivit fotograferad för FHM, eller?). Dock var det en viss lycka när Jelena Janković åkte ut. "Varför då?!" tjuter ni säkert nu, men lugn, jag har bildbevis som visar att alla borde tycka likadant:

Cirstea till vänster, Janković till höger. Vem skulle du hejat på?

Utseende är onekligen viktigt, synnerligen för damtennisspelare, vilket Anna Kournikova bevisade. Hon vann trots allt inte en enda titel. Anledningen till att jag tar upp det är att tennislöftet Simona Halep - en spelare jag upptäckte när jag såg att de populäraste bilderna på Roland Garros visade just henne - ämnar utföra en bröstförminskning. Orsaken skall tydligen vara att hennes bröstomfång hindrar hennes spel, men då har hon måhända inte hört talas om Serena Williams... som ju har en tagit hem en del Grand Slam-titlar. Dåraktigt beslut, med tanke alla potentiella (manliga) fans hon går miste om (och reklamkontrakt).

No comments:

Post a Comment