Monday, May 30, 2011

Radical Rats sentimentala jubileumskrönika

Bröl, slurp, garr och öuarh!

För ungefär två år sedan startade jag och Ab bloggen. Vi hade en vag vision om en plats där vi tilläts ventilera våra förhållandevis kontroversiella åsikter, men även frossa i spel, film, bröst, kvinnor, droger och allt annat som ligger oss om hjärtat. Allt detta mot en stilren och gentlemannamässig grund som till viss del tillät en gyllene dialog med andra internetanvändare med likvärdiga intressen. Platsen blev till slut det ni nu känner som Popped Collar. Efter en lång och omskakande resa med både högt belägna toppar och djupgående dalar står vi nu här, hundra inlägg senare och känner oss mer vitala och bröstälskande än någonsin förr.


Modellen för Poppeds världskända logotyp, som vi
tyvärr inte får avslöja namnet på av legala skäl...
En ledtråd är att han hade huvudrollen i Rocky IV.


Vi var två relativt olika personer på den tiden, men bloggen har fört oss närmare varandra än siamesiska tvillingar. Våra åsikter må gå isär ibland, men kamratskapen och lagandan sviktar aldrig. Jag kan tryggt påstå att jag känner Abs innersta kreativa tankar, likt han känner mina. Detta tillåter så klart en oerhört samspelt skrivanda, och när vi författar våra inlägg är vi som en enda, mästerlig person, vilket medfört texter av det slag som nobelpristagare i litteratur och vinnare av pulitzerpriset endast kan drömma om i sina vildaste fantasier. Mer än en gång har jag vaknat svettig om nätterna med en instinktiv känsla av att jag behövs, bara för att logga in på MSN och upptäcka att Ab upplevt ett behov av ett kreativt bollplank eller bara en broderlig klapp på axeln och löfte om att allt kommer att ordna sig. Att kreditera Popped Collar till en enda person är således totalt omöjligt, eftersom det är kombinationen av Rad Rats och Ab Aliens genialiska, kreativa sinnen som utgör bloggens yttersta väsen.

Vad finnes då i framtiden här på Popped Collar? Fortsättningen på året kommer sannerligen vara fantastisk, enär stora ting planeras för bloggen. Först och främst kommer vi bjuda på våra sedvanliga, intressanta inlägg om vad nu än faller oss in. Personligen har jag även planer på att genomföra och publicera en intervju med en av mina/våra absolut största idoler. Drömintervjun skulle så klart vara med Briana Banks, Joel Lawrence, Bobby Vitale eller någon av de andra stora vuxenstjärnorna. Förhandlingar pågår i skrivande stund, men endast tiden kan utdröna vad det slutgiltiga resultatet verkligen blir. Jag vet faktiskt inte vad Ab har planerat framöver, men det lär bli något i hästväg, som det alltid blir när den ständigt bortrövade utomjordingen är i svängen!


Kan stiliga Joel Lawrence eller vackra Briana Banks
måhända vara objekt för Poppeds kommande intervju?

No comments:

Post a Comment