Saturday, April 4, 2009

Angående latinos

Jag har länge varit konfunderad över faktumet att alla människor som är födda i spansktalande länder i princip skriker och gormar när de för normal konversation. Motparten i konversationen verkar ha mindre betydande roll för volymnivån när det som enbart kan beskrivas som en brutal våldtäkt på omgivningens öron tar plats. Detta fenomen verkar dock nå sitt kulmen när två spicks samtalar med varandra i en annars lugn och harmonisk svensk miljö. Efter några intressanta händelser de senaste dagarna börjar jag komma underfund med vari problemet ligger. Det förhåller sig helt enkelt så att flamencon och salsan spelas extremt högt, varpå en stor del av befolkningen drar på sig permanenta hörselskador redan vid mycket låg ålder och gemene man tvingas tala extremt högt för att göra sig hörd. Vad tror ni läsare? Har jag en poäng i min teori eller är jag helt ute och cyklar?

Nä, nu är det snart dags att gosa ner sig med The Last Remnant tillsammans med min gode vän A. Alien.

Farväl, för nu.

No comments:

Post a Comment