Friday, April 24, 2009

Sun Tzu

Hej, kära (och hatade) läsare.
Jag och Rad Rat möttes i en duell i det ädla spelet Sten, sax & påse, och striden var ytterst jämn. Här följer referatet:

1-0 till Rat efter en slug attack.
1-1. Abducted Alien utjämnar genom att satsa på lyckan.
2-1. Radical Rat slinker igenom ett hål i försvaret och tar en snabb poäng.
3-1. Radical Rat utnyttjar samma misstag igen!
3-2. Abducted Alien korrigerar sitt taktiska tänkande... "Rat använde det förra gången, så han tror nog att jag ska försöka använda motvapnet till just den så jag använder motvapnet till hans förväntade motvapen." Det lyckas.
3-3. Ännu en taktisk och genial manöver från Abducted Alien!
4-3 till Rat som genomskådar min genomskådning.
4-4. Först lika, men sedan lyckas Alien slumpa fram rätt vapen.
4-5. Alien tar hem segern efter att ha legat i underläge!

Nu ska jag spela Nintendo Entertainment System. Det blir rått.

No comments:

Post a Comment