Sunday, May 17, 2009

Att avliva nostalgi

När jag var en liten snorunge och endast hade ett modem (ja, varken tak över huvudet eller el) spelade jag Graal. Numera är det blott ett par ensliga stackare som spelar det, men då jag och mina vapenbröder lirade var det fullt med folk att dräpa - och bli dräpt av. Någon handling minns jag inte. Det är möjligt att det inte fanns någon. Men med grafik stulen rakt av Link to the Past och multiplayer, så var det en fröjd. Det tyckte jag i alla fall då.

De försökte sig på en 3D-motor vid ett tillfälle. Det var inte lyckat.

Så i går natt bestämde vi oss, än en gång, för att ge oss ut i den vida världen. De fem första timmarna är ju gratis, så det var värt att pröva. Tyckte vi.

Det var tämligen värdelöst. Nu fanns det någon konstig handling instoppad, och dessutom en gräslig musik. Lyckligtvis gick musiken att stängas av, men inte handlingen, och avsaknaden av folk gjorde allting väldigt meningslöst. Ty vad är meningen med ett mmo som ingen spelar?

No comments:

Post a Comment