Tuesday, May 26, 2009

En ultimat deal

Kära läsare,
jag har inte känt lusten att spela Civilization på ett bra tag, men nu börjar det klia en smula i hjärnan. Eftersom några kamrater är sugna på en batalj eller två kan det dessutom vara bra spela lite, så ringrosten försvinner. Det är dock inte orsaken till att jag skrev detta inlägg; ty jag noterade att hela samlingen (Civilization 4, alla expansioner samt det tämligen färska Colonization) finns att köpa på Steam för endast 40 euro, vilket är en fin förtjänst med tanke på att alla spelen tillsammans annars skulle kosta det dubbla.

Jag skulle nog jämföra denna samling med Orange Box, men riktat mot strateginördar istället för mördarnördar. Till råga på allt är Civilization-serien bättre än Half Life, som alla vet, med undantag av de icke upplysta.

Dessutom såg jag att ninjasköldpaddorna släpptes på Steam idag för 10 euro. Synnerligen spännande, med tanke på att inget händer när man klickar på ikonen.

No comments:

Post a Comment