Thursday, May 7, 2009

RIP Duke

Det har skämtats om Duke Nukem Forever i ganska många år nu, så det borde kanske inte komma som någon överraskning att 3D Realms läggs i graven. Faktum är att jag skrev redan i projektarbetet i gymnasiet att spelet var kraftigt försenat, vilket nog säger en del om deras arbetskapacitet.

Jag har aldrig spelat något i serien, så jag kan inte påstå att jag sörjer. Trailern som kom ut 2001 bådade dock mycket gott, så man kan undra varför det inte släpptes då. Det såg trots allt ut att vara ganska färdigt då, samt tämligen ägande.



Jag undrar hur företaget kunde hålla sig flytande så länge, när det var de själva som stod för finansieringen av spelet. Det i sig är ett mirakel.

Duke fungerade som en viktig samhällskritiker, filosof och debattör.

No comments:

Post a Comment