Wednesday, May 27, 2009

My Name Is Blond

Precis som att Gorier Blood är den enda nödvändiga modden till Oblivion, så är Killable Children den enda som är av vikt till Fallout 3. De som har varit i barndjävlarnas grotta vet säkert vad jag menar; behovet av att spränga kaxiga barnskallar, som inte gick att uppfylla. Killable Children har förvisso funnits ute i ett tag, men det blir först nu som jag kommer att få tillfället att avnjuta den enär spelet tidigare var utlånat till min broder.

Fallout 3 är även ett av de få spel där det faktiskt inte är värdelöst att vara ond, vilket kan kännas nödvändigt ibland, även om jag vanligtvis är godare än Jesus. Icke desto mindre så är det något alldeles särskilt med att kunna avreagera sig med några hinkar blod från intet ont anande bybor. Det är där som Blackson Blond kommer in i bilden:

Ett ganska genialiskt namn på en karaktär, om jag får säga det själv.

Och ja, min Oblivion-sejour blev ganska kort, även om möjligheten finns att den fortsätter en annan dag. Problemet låg i att jag saknade Fallout ju mer jag spelade Oblivion, vilket är ett tecken på hur kvalitetsskillnaden är i två så pass likartade spel.

No comments:

Post a Comment